La ment humana es divideix bàsicament en dues parts o nivells: consciència i subconscient.
El conscient està integrat per processos mentals. És capaç d'analitzar, criticar, modificar, acceptar i / o rebutjar les propostes que rep des de fora.
La subconscient en canvi està constituïda per un conjunt dinàmic de desitjos, sentiments i impulsos fora del camp de la nostra percepció conscient.
L'anomenada publicitat subliminal el que busca, és arribar a aquest subconscient per programar-lo a través d'estímuls que apel.len al sexe i a la mort per l'impacte emocional que aquests provoquen.
També s'utilitzen complements, és a dir, estímuls que no apel.len ni a la mort ni al sexual però que responen als interessos dels que estan manipulant amb fins comercials el mecanisme més íntim, profund i complicat del sistema nerviós humà.
L'efectivitat dels missatges subliminals ha estat per més de quatre dècades tema de discussió.
Alguns professionals de la conducta humana asseguren que els estímuls ocults dins de la publicitat i la música tenen molt poc o cap efecte en els individus. Altres, en canvi, assenyalen aquesta pràctica com una d'ordre immoral, atrevida i perillosa per a la societat.
Estudi després d'estudi mostra marcades controvèrsies pel que fa a l'eficàcia del subliminal.
El conscient està integrat per processos mentals. És capaç d'analitzar, criticar, modificar, acceptar i / o rebutjar les propostes que rep des de fora.
La subconscient en canvi està constituïda per un conjunt dinàmic de desitjos, sentiments i impulsos fora del camp de la nostra percepció conscient.
L'anomenada publicitat subliminal el que busca, és arribar a aquest subconscient per programar-lo a través d'estímuls que apel.len al sexe i a la mort per l'impacte emocional que aquests provoquen.
També s'utilitzen complements, és a dir, estímuls que no apel.len ni a la mort ni al sexual però que responen als interessos dels que estan manipulant amb fins comercials el mecanisme més íntim, profund i complicat del sistema nerviós humà.
L'efectivitat dels missatges subliminals ha estat per més de quatre dècades tema de discussió.
Alguns professionals de la conducta humana asseguren que els estímuls ocults dins de la publicitat i la música tenen molt poc o cap efecte en els individus. Altres, en canvi, assenyalen aquesta pràctica com una d'ordre immoral, atrevida i perillosa per a la societat.
Estudi després d'estudi mostra marcades controvèrsies pel que fa a l'eficàcia del subliminal.
0 comentarios:
Publicar un comentario